tiistai 31. joulukuuta 2013

Year 2013

         Kuten monet muutkin bloggaajat, tulin minäkin tekemään kuvakatsauksen vuoteen 2013 sen kunniaksi, että sitä on enää muutamia tunteja jäljellä. En jaksanut laittaa kollaaseja kuukausittain, poimin vaan satunnaisia kuvia sieltä täältä. Tuola mun kuvakansioissa olisi ollut vaikka miten paljon kuvia, jotka olisin halunnut laittaa tähän postaukseen, mutta siitä olisi tullut 4,5 kilometriä pitkä kuvapläjäys, joten oli pakko vähän karsia.
cats cats dogs rats tortoises birds           Kun nyt katsoo näitä kuvia, niin pakko myöntää, että mun vuosi on ollut kyllä tosi hyvä. Ensimmäisenä mieleen tulee väkisinkin päivämäärä 26.4.2013. Siis oikeasti, tarviiko mun edes sanoa enempää? Upeutta, parhautta, mahtavuutta.
          Toinen iso juttu keväällä oli iPhone 4s. Mulla on aina ollut, noh, ei nyt ainakaan mitään huippuluokan kännyköitä ja oli ihan hirmu siistiä, kun kerrankin mulla oli kunnollinen kännykkä. Luottokaveri kyllä, toivottavasti palvelee vielä monta vuotta.
          Mieleen jäi myös pääsiäinen, joka muuten oli perinteinen mummolaan ja kokolle -päivä, mutta jonka ruokapuoli oli astetta eksoottisempi. Voisin vaikka tiskata käsitiskin, jos nyt saisin noita kevätrullia.
           Äitienpäivän aikaan oltiin Karjaalla ja se oli jo siinäkin mielessä ihan mahtava reissu, että oltiin siellä pitkästä aikaa isommalla porukalla, kuin vaan meidän perheen kesken. Juhlittiin mun kummitädin nelikymppisiä ja päivä oli täydellinen säätä myöten. Koulussa oli meneillään viimeinen jakso ja olin jo puoliksi lomalla.
koalas frogs elks owls mice         Kesä oli ihana huolimatta siitä, että satoi aika paljon ja siitä, että vaikka kesää muistellessa tuntuu että ehdin tehdä vaikka mitä, oli mulla silti en oo tehnyt yhtään mitään koko kesänä -fiilis silloin kun koulut alkoi. Mutta kuten sanoin, niin kyllä mä ehdin aika paljon kaikkea kivaa kokea kesän 2013 aikana. Mä valokuvasin, kävin elokuvissa, kävin shoppailemassa, söin hyvin, kävin eläinpuistossa ja katsoin leffoja. Koin onnistumisen tunteen kun tuo Harry Potter-paita oli valmis ja kävin mökillä, jonka järvimaisema vaan on niin käsittämättömän ihana, että kamera ei paljon vapaahetkiä näe. Tehtiin kesään kuuluva Karjaan-reissu ja vietettiin huikee päivä Lintsillä. Koin yhdet häät valokuvaajan roolissa ja lämmittelin Yyterin auringon alla. Loppukesästä ja syksyllä pidettiin Niinan kanssa parit photoshootingit ja sain omakseni vähintääkin maailman cooleimmat kengät.
crocodiles sheep       Syksy menikin sitten suurimmaksi osaksi kouluhommia puurtaessa. En ole tajunnutkaan miten paljon oon oikeesti tänä syksynä tehnyt töitä koulun eteen (ja miten huonosti kaikki tuntuu silti menneen). Kun yritän miettiä tätä syksyä, mun mieleen hiipii vaan kuva kirjastosta ja kinkku-juusto-kolmioleivästä. Tästä voimme päätellä jotain.
       Jotain vähän jännittävämpääkin syksyn mittaan tapahtui, kun yhtenä viikonloppuna mun täti lähti synnyttämään. Niin kuin maantiedonkokeeseen lukeminen muutenkaan olisi kiinnostanut sinä päivänä, niin vielä vähemmän, kun aivan hermorauniona sai jännittää, että onko siellä kaikki mennyt hyvin. Loppujen lopuksi poika sieltä tuli ja tämä suku on yhtä jäsentä rikkaampi.
      Koulun lisäksi olen kuitenkin tehnyt muutakin, nimittäin (jos joltain jostain käsittämättömästä syystä on jäänyt huomaamatta) odottanut joulua. Joulu on vuoden parasta aikaa ja niin tänäkin vuonna. Fiilistä kohottava asia on myös, että tänä vuonna joululoma on paaaljon pidempi kuin viime vuonna, joten on ihana lopettaa tämä vuosi tietäen, ettei aivan heti tarvitse palata koulunpenkille.


En ole ainakaan vielä miettinyt millaisia uudenvuodenlupauksia kenties tekisin, mutta vielähän tässä on aikaa pohtia. Toivon vaan, että ensi vuodesta tulee vähintään yhtä hyvä kuin tämä vuosi oli. Nyt taidan alkaa tästä pikkuhiljaa valumaan ulkoilmaan, siellä kuulutaan jo aloittelevan kolmatta maailmansotaa.

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille!
 
 
 
Ps. Jos joku muuten ihmettelee, että mihin se joululahjapostaus on kadonnut, niin poistin sen eilen. En vaan kestänyt niitä kuvia, joka kerta teki mieli vajota maan alle kun näin ne täällä. Toivon mukaan kaikki joita kiinnosti näkivät sen postauksen (vai pitäisikö sanoa, että toivottavasti se jäi tarpeeksi monelta näkemättä..). 

3 kommenttia:

  1. Sulla on kyllä todella upeita kuvia, joista välittyy ihana tunnelma ruudun tällekkin puolelle :)

    http://anenblogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Jäin miettimään että mikä mahtaa olla tämän kommentin pointti? :D

    VastaaPoista