perjantai 2. joulukuuta 2016

Joulukuun toinen

IMG_1625
      Joulukuun toinen päivä jo. Eilen pääsi vihdoin avaamaan ensimmäisen luukun kalenterista, ja joulunodotus sai virallisesti alkaa. Epävirallisesti olen tottakai odottanut sitä jo monta kuukautta. Joululauluja kuuntelin jo marraskuun puolella niin paljon, etten ihmettele, vaikka ehtisin saamaan niistä yliannostuksen vielä ennen kuin päästään edes itse aattoon. Jotenkin se ensilumi sai joulumoodin päälle oikein täydellä teholla, ja se moodi on sitten tullut jäädäkseen, vaikkei niistä lumikinoksista olekaan enää mitään jäljellä.
IMG_1660 IMG_1733 IMG_1689
      Meillä oli lojunut jo kauan yksi paketti valmispiparitaikinaa pakastimessa, ja koska mä olen vaatimalla vaatinut, että tehdään itse piparitaikina ennen joulua, niin päätettiin leipoa pois se valmistaikina. Vaikka se periaatteessa tuntuikin väärältä leipoa pipareita jo marraskuun puolella, niin kyllä siihen tunnelmaan pääsi kuitenkin, kun laitettiin joulumusiikkia taustalle soimaan ja alettiin painelemaan muotteja taikinaan. Poikaystävä melkein menetti hermonsa, kun häärin kameran kanssa kaiken keskellä, mutta kannatti kestää se, sillä sain mä napattua muutaman onnistuneen ruudun.
     Mun äidillä oli tapana aina kotona vaatia yksi tietty kasetti (kyllä, ihan sellainen perinteinen c-kasetti) soimaan aina piparien leipomisen yhteydessä. Vaikka silloin pyörittelin silmiä ja naureskelin äidin Välikaton Feetulle, niin olin kuitenkin todella tyytyväinen, kun löysin spotifystä tuon samaisen soittolistan. Heti tuli sama jouluinen ja kotoinen fiilis, kuin aina pienempänä kotona. Ainut, mikä puuttui, oli äiti. IMG_1703 IMG_1638 IMG_1739
     Jotenkin olen aina ajatellut, että kesä on mun lempivuodenaika, ja kyllä kesä onkin ihanaa aikaa, mutta on tässä talvessakin omat puolensa. Kylmyys ei haittaa ollenkaan, kun saa pukea päälle lämpöisiä neuleita ja korvat sekä huonon hiuspäivän saa piiloon ihanan tupsupipon alle. Kynttilät tuovat valoa ja lämpöä pimeisiin iltoihin, ja voin kertoa, että tässä taloudessahan niitä kynttilöitä kuluu! Vielä kun saataisiin takaisin ne ihanat lumikinokset, jotka täällä jo hetken näyttivät naamaansa, niin kaikki olisi täydellistä.

Ihanaa joulunodotusta ihan jokaiselle siellä ruudun toisella puolella! Mä ainakin aion nauttia tästä joulunajasta täysin siemauksin, sitten sitä jaksaa taas vuoden verran odotella uusintaerää. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti